تی آر ایکس (به لاتین TRX)، در اصطلاح به معنای تمرینات استقامتی تمام بدن است که تمام عضلات بدن را درگیر تمرینات استقامتی و هوازی کرده و با آویزان شدن فرد از بند و نیروی وزن او، موجب تقویت تمامی عضلات و اعضای بدن می شود.
این ورزش، اولین بار توسط رندی هتریک در سال 1990، و با الهام از تمرینات بسیار سخت نیروی دریایی ابداع شد و در سال 2005 رسما به جهان معرفی شد. این ورزش از یک بند چتربازی (که فاقد قابلیت کششی است)، یک قلاب در بالای بند و دو دسته تشکیل شده است و توانایی تحمل، تا 200 کیلو وزن فرد را دارد.

یکی از ویژگیهای بسیار خوب و مثبت این ورزش در این است که هیچ نیازی به لوازم و تجهیزات اضافی و جاگیر ندارد و براحتی می توان آنرا در هر فضا و مکانی انجام داد. تنها کافیست بند را از میله بارفیکس، گیره، درخت یا هر چیزی آویزان کرده و با استفاده از نیروی وزن به تقویت عضلات خود پرداخت.
لازم به ذکر است که این ورزش حدود 1300 حرکت دارد که بوسیله آنها می توان تمامی اعضای بدن را تقویت نمود و به آمادگی جسمانی بالا دست یافت.

اما شاید برایتان این سوال پیش آید از چه راه هایی می توانید وسایل موردنیاز این ورزش را تهیه و این ورزش را تجربه کنید. شما می توانید برای تهیه، و مشاوره خرید لوزام و تجهیزات موردنیاز این ورزش مفرح و بسیار مفید و سازنده، و همچنین آموزش انجام روشهای انجام حرکات از مشاوران ما راهنمایی و کمک بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *